چگونه ایزو 9001 به چالش هاي SME کمک مي کند؟

بهره گیری از ایزو 9001 به منظور افزایش سطح کیفی سیستم مدیریت کسب و کار شما یکی از اولین و اساسی ترین نکات برای شروع به فعایت کاری می باشد.اخذ گواهینامه ایزو 9001 این امکان را برای صاحبان مشاغل فراهم می کند که با استفاده از رعایت دستورالعمل های آن بهبود کسب و کار محقق و این موضوع سبب رضایت مشتریان نیز خواهد شد.در اصل می توان گفت اصلی ترین دلیل برای اخذ ایزو 9001 افزایش کیفی و ثبات در سازمان یا شرکت می باشد که این موضوع رضایت مشتریان را در پی خواهد داشت و نتیجه آن پیشرفت سازمان می باشد.


با فرآیندهای تعریف شده در استاندارد ایزو 9001 شما قادر به شناسایی نقاط ضعف در کسب و کار جدید خواهید بود و بر این اساس می توانید اقدامات لازم را انجام دهید. اخذ گواهینامه ایزو 9001 به رفع چالش های زیر کمک به سزایی می کند:


عدم پیگیری امور مالی شما:

اگر به کسب و کارهایی که شکست می خورند نگاه کنید ، متوجه خواهید شد که بسیاری از آنها بدهی های بیشماری را متحمل شده اند و قادر به مدیریت امور نقدی خود نیستند. مدیریت پول نقد در کسب و کارهای کوچک بسیار مهم است. اخذ گواهینامه ایزو 9001 با اصل تمرکز مشتری مداری، شما را قادر می سازد که به مشتری نزدیک شوید و انتظارات آن ها باید بدان معنی باشد که پرداخت ها در زمان مشخص انجام می شوند و درخواست ها با تأخیر پرداخت کاهش می یابد.


با اخذ گواهینامه ایزو 9001 می توانید به راحتی نقاط ضعف و قوت کار خود را پیدا کرده و بر اساس اطلاع از آن ها برنامه ریزی منظمی را جهت پیشرفت سازمان تهیه نمایید.


عدم ذخایر سرمایه:

برای افزایش غیر منتظره هزینه ها مانند آب و برق، مواد و... آماده باشید.اطمینان حاصل کنید که پول نقد به اندازه کافی ذخیره می شود تا به شما در زمان های سخت کمک کند.با اخذ گواهینامه ایزو 9001 می توان تاکید زیادی بر مدیریت منابع و حمایت از فرایندهای شرکت داشت. برنامه ریزی و مدیریت منابع باعث می شود شرکت شما در رسیدن به اهداف موفق باشد.


اجرا ضعیف:

خدمات ضعیف به مشتری و ناکارآمدی کارکنان سبب کاهش سرعت کسب و کار شما می شود.اطمینان حاصل کنید که کارکنان مشغول به کار کلیه اموری که برای رضایت مشتری نیاز است را رعایت می کنند.سیستم ها و فرآیندهایی را برای انجام وظایف باید توسعه دهید و کنترل های داخلی را برای نظارت بر آنها ایجاد کنید.الزامات اصلی گواهینامه ایزو ISO 9001 برای برآوردن انتظارات مشتری و مدیریت رضایت مشتریان است.ممیزی منظم فرآیندهای داخلی و اندازه گیری رضایت مشتریان اطمینان حاصل می کند که تمرکز شما روی مشتریان حفظ می شود. بنابراین اخذ ایزو 9001 سبب حصول نتایج رضایت بخش برای مشتریان نیز خواهد شد.

اخذ گواهینامه ایزو


طرح کسب و کار نا مناسب:

طرح های مناسب کسب و کار شما را مجبور به فکر کردن درباره آینده و چالش ها می کند.همچنین شما را مجبور می کند تا نیازهای مالی خود، برنامه های بازاریابی و مدیریت، رقابت و استراتژی کلی خود را در نظر بگیرید.داشتن یک طرح یا برنامه خیلی مهم است، اما مهم تر از آن این است که این طرح در سراسر کسب و کار ارتباط برقرار کند و همه عوامل نقش خود را بدانند و برای انجام این کار آموزش دیده اند. اخذ گواهینامه ایزو سبب توجه بیشتر به این امر می شود .بنابراین اخذ ایزو 9001 سبب بهبود کسب و کار شما در اینده نزدیک خواهد شد.


عدم تغییر با زمان:

توانایی تشخیص فرصت ها و انعطاف پذیری برای انطباق برای زنده ماندن و شکوفایی حیاتی است. یاد بگیرید چگونه چند کار متعدد را انجام دهید، به طور خلاقانه پاسخ دهید و زمینه های جدیدی از تخصص را بسازید. تمرکز بر روی مشتریان و نیاز به بهبود مستمر به تغییرات سازمان در بازار کسب و کار تمرکز دارد. سیستم گواهینامه ایزو 9001 اجرای تغییرات توافق شده به شیوه ای ساختاری در سازمان شما را تضمین می نماید.


بازاریابی نا کارآمد:

تبلیغات کسب و کار هر سازمانی از طریق بازاریابی اینترنتی، رسانه های اجتماعی، ایمیل، جستجوی محلی بسیار پر هزینه می باشد. با اخذ گواهینامه ایزو 9001 می توانید موفقیت های خود را ارتقا داده و در نتیجه بازاریابی بهتر و موثرتری داشته باشید.


بازار رقابتی:

وفاداری مشتریان بخودی خود اتفاق نمی افتد بلکه باید آن را بدست آورد. هر سازمانی بایستی رقبای خود را تحلیل کرده و همیشه یک قدم جلوتر از آنها بماند. اگر شما از مشتریان خود مراقبت نکنید، رقبای شما با آنها وارد مذاکره می شوند. سنجش میزان رضایت مشتریان بخش مهمی از استاندارد ایزو 9001 است، بنابراین با اخذ گواهینامه ایزو 9001 به شناسایی روند حفظ و تکرار خرید خود بپردازید و در نتیجه به شاخص رضایت مشتریان خود دست یابید.ورود به بازارهای جدید و رقابت با دیگر سازمان ها همواره گامی برای پیشرفت سازمان ها می باشد. با اخذ گواهینامه ایزو 9001 شما می توانید کسب و کار خود را گسترش داده و با دیگر سازمان ها رقابت مناسبی داشته باشید.


عدم اعتماد مشتری:

امروزه اخذ ایزو به عنوان یکی از اصلی ترین نکات در جذب مشتریان می باشد. با رعایت استانداردهای لازم برای اخذ گواهینامه ایزو ، می توانید سیستم کیفی کسب و کار خود را تا چندین برابر بهبود بخشیده که در این صورت بهره مندی به نیاز های مشتریان به طور کامل صورت خواهد گرفت و نتیجه آن کسب رضایت مشتری و افزایش وفاداری آن ها به سازمان شما می شود.


شرکت QAL، با سال ها سابقه در صدور انواع گواهینامه ایزو آماده است تا به اعتبار و بهره وری کسب کار شما بیافزاید.


ممیزان QAL چه ویژگی هایی باید داشته باشند ؟

کلیه اشخاص دخیل در انجام ممیزی سیستم مدیریت کیفیت باید شایستگی و دانش لازم را براساس الزامات شایستگی ایزو 17021:2011 که در زیر بدان اشاره شده است ، داشته باشند . لازم نیست که کلیه اعضای تیم ممیزی شایستگی یکسان داشته باشند، بلکه تیم ممیزی می تواند برای انجام یک ممیزی شایستگی کافی داشته باشد

گواهینامه HACCP چيست؟

HACCP یا سیستم کنترل نقطه بحرانی تجزیه و تحلیل خطر یک سیستم کنترل فرایند است که خطرات را شناسایی می کند ممکن است در فرآیند تولید مواد غذایی اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع خطرات در هر مرحله از فرآیند را کاهش می دهد.

ایزو چیست ؟

در سال 1946 بیش از 25 کشور در مؤسسه مهندسان عمران در لندن ملاقات کردند تا یک سازمان بین المللی جدید ایجاد کنند که هدف آن «تسهیل هماهنگی و هماهنگی بین المللی استانداردهای صنعتی» بود. از این پس، سازمان های جدید ISO در ماه فوریه 1947 عملیات خود را آغاز کردند.

گواهینامه ایزو 27001

ISO / IEC 27001 به طور رسمی یک سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) می باشد که مجموعه ای از فعالیت های مربوط به مدیریت خطرات احتمالی اطلاعات (به نام خطرات امنیت اطلاعات در استاندارد) را مشخص می کند. ISMS یک چارچوب مدیریتی جامع است که از طریق آن سازمان شناسایی، تحلیل خطرات و ریسک های اطلاعاتی خود را شناسایی می نماید.اخذ گواهینامه ایزو ISMS تضمین می کند که

گواهینامه ایزو مراکز آموزشی

این استاندارد به منظور کمک به موسسه های آموزشی میباشد تا سیستم مدیریت کیفیت بر پایه استاندارد ایزو 9001 را با توجه به شرایط و ویژگی های خاص موسسات طرح ریزی و پیاده سازی نماید.

گواهینامه ایزو 16817

استاندارد ایزو 16817در رابطه با نمای داخلی ساختمان به طراحان ، معماران ، سازندگان و ناظران در اطمینان از آخرین دستاوردها در زمینه های ایمنی ، بهداشتی ، رفاهی و بهره وری ساکنین و کاربران تدوین شده است.